søndag 15. august 2010

I Love New York


Ja, det er ikke til å stikke under en stol;den beste byen i verden er New York. I September tar jeg en tur til The Big Apple og da skal jeg være der i ca 2-3 uker.Selve reisen skjer den 10 september, etter jeg har vært på Nasjonal konferanse om Voldtekt her i Oslo. Grunnen til det er at jeg vil være tilstede under demonstrasjonene ved Ground Zero den 11 September.Har allerede kontaktet hun som arrangerer demonstrasjonen, og ser ut til at jeg får noen ord med henne.

September er en veldig nyhetsverdig måned i New York. Du har blant annet markeringene av 9/11, Fashion week og New York Film Festival. Så er man kreativ kan man finne utrolig mye spennende å skrive om. Forrige uken brukte jeg mye tid på å komme frem med ideer som jeg skal sende rundt tilbud på denne uken.

Ikke nok med at jeg skal skrive artikler og ta bilder mens jeg er I New York. Jeg skal også gjøre research til bacheloroppgaven min i Kriminologi. Temaet for oppgaven er voldtekt, og hva man kan gjøre for å få opp løsningsratene på voldtektsaker her i Norge. Voldtektsutvalget sin rapport fra 2008 viste at det var mange tiltak man kunne sette igang for å både forhindre voldtekter og sørge for at voldtektsakene ble løste. En av byene de har fått tips fra er New York. På den Nasjonale konferansen om Voldtekt vil det bli diskutert hvorvidt disse tiltakene er trådt i kraft, om de tiltak som er trådt i kraft faktisk fungerer og hva som er årsaken til at tiltak ikke er satt igang.

Det blir med andre ord en travel tur til New York, men for en fantastisk by å være travel i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar