torsdag 26. august 2010

Noen tanker om fremtiden


Idag blir jeg 34 år ung og jeg trivs utrolig godt med det!Aldri har ting vært bedre. Jeg er iferd med å skrive bacheloroppgave om et tema som opptar meg veldig. Hver dag er jeg omgitt av venner og familie som betyr utrolig mye.Noe man selvsagt bør tenke på hele året og ikke bare på merkedager. Jeg er takknemlig for livet, og alt det har å by på, både godt og vondt!

Men viktigst av alt; jeg er iferd med å starte opp en journalistkarriere akkurat som jeg har drømt om. Det krever mye tid og energi å jobbe seg opp som frilansjournalist og det kan enkelte ganger være så krevende at man lurer på hva man har begitt seg ut på. Men aldri gi opp! Det finnes medier der ute som du og din journalistikk passer utmerket for, du må bare finne dem!Husk også at det finnes medier som er i oppstart og relanseringsfaser noe som kan gi deg unike muligheter til å skape kontakter, få sakene dine på trykk og dermed bygge deg opp et navn. Slutt ikke å tro på at akkurat du har noe å bidra med i den journalistiske sfæren.

Denne høsten har jeg fått kontakt med to steder som jeg skal skrive for. Nytid ville ha noen 5 på gata fra New York, en morsom og enkel jobb. Folk med engasjement i aktuelle saker mangler ikke akkurat i New York. Så et engasjement som jeg gleder meg veldig over;Uriks.no. En webavis med mange spennende samarbeidspartnere som jeg gleder meg til å jobbe mer med det neste året!

Alt i alt så er jeg ganske nysgjerrig på hvor jeg sitter 1 år fra idag. Hva her jeg oppnådd? Er ting blitt som jeg ville og jobbet for? Det kan bare tiden vise og jeg lover meg selv å jobbe hardt for å nå dit jeg vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar