mandag 13. september 2010

New York, New York!


Nå sitter jeg her i New York Public Library ved Bryant Park og nyter den herlige blandingen av nytt og gammelt. Lesesalen er full av steder hvor man kan arbeide med pc og uten.Det føles litt spesielt å sitte her, på et sted som man har sett mange ganger på film og tv. For eksempel i filmen The day after tomorrow med Jake Gyllenhaal, hvor hele biblioteket blir oversvømt.Akkurat nå er det utrolig kjølig og godt her, i motsetning til ute hvor sola steiker godt.

De siste dagene har vært hektiske og interessante.Første dagen var det Ground Zero som sto på plakaten. Mange triste skjebner og mange sterke øyeblikk.Det var noe helt spesielt med å gå rundt Ground Zero og se på alle som sørget mens en gammel veteran spilte Amazing grace på fløyten sin.

Idag har jeg vært å hentet pressekortet som skal brukes på New York Film Festival.Hva gjorde jeg etterpå? Gikk på kino og så The last Exorcism. En Blair witch wanna be film, som faktisk ikke var så verst. Det skal også sies at jeg aldri kommer til å bli vant medporsjonene her borte. Jeg har nok popcorn til å for en familie på 5.Og ikke nok med det, det var gratis refill på både popcorn og literglasset med brus. Jeg trengte ikke refill på noen av dem.

Nå gjenstår det siste punktet på plakaten for idag. Jeg skal ut og tråle gatene etter 5 frivillige sjeler som vil svare på mitt spørsmål og la seg avbilde for Nytid. New York er en fantastisk by med fantastisk mange herlige mennesker, så noen bør jeg vel finne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar